מה הם מזונות על (סופר פוד)

גיבוש תפריט מנצח הוא תפריט מאוזן, כלומר שיש בו את כל הרכיבים הדרושים לנו מבחינה תזונתית. בשנים האחרונות התפריטים שלנו כוללים גם מזונות על – סופד פוד – מזונות בעלי מגוון יתרונות בריאותיים, ריכוז גבוה מאוד של ויטמינים ומינרלים חיוניים, נוגדי חמצון, שומנים בריאים. מזונות עוצמתיים המכונים סופר פוד תורמים לתחושת האנרגיה והשובע שלנו ובעלי אפקט חיובי, מניקוי וטיהור הגוף דרך חיזוק מערכת החיסון ועד מניעה של מחלות כרוניות.

סופר פוד היא אומנם לא הגדרה של משרד הבריאות, ויש שיאמרו שמדובר במהלך שיווקי, אבל אני חושבת שהנוסחה היא להוסיף אותם במינון הנכון לתפריט ולהשתמש במגוון מזונות על כדי להפיק את המקסימום בשילוב ביניהם.

הנה כמה סופר פוד ששווה להכיר והחומרים הטובים שכל אחד מהם מציע לנו:

ספירולינה

כוכבת על אמתית, נהדרת לשייקים ולצמחונים שמחפשים השלמת ברזל ממקור טבעי. זוהי אצה מיקרוסקופית המכילה כמות גבוהה מאוד של חלבון וברזל, ויטמינים ממשפחת B,, נוגדי חמצון, חומצות אמינו חיוניות וכן ויטמין C, ויטמין D, אשלגן, סידן, כרום, נחושת, מגנזיום. מחקרים הראו שספירולינה מסייעת לאיזון סוכר בדם, נחשבת לנוגד חמצון רב עוצמה, מכילה כלורופיל המסייע בניקוי הגוף, מגבירה את שריפת השומן במהלך פעילות גופנית ותורמת לאיזון המערכת ההורמונאלית. הספירולינה מגיעה בקפסולות או בקוביות לטחינה בבלנדר.

ג'וגי ברי

ליתרונות הבריאותיים של ג'וגי ברי שורשים בסין העתיקה, יש להם טעם הנע בין מתוק לחמוץ והם מגיעים בצורה של פירות מיובשים שניתן לטחון בבלנדר, להוסיף לגרנולה או לנשנש כחטיף. ג'וגי ברי הוא סופר פוד, כיוון שהוא מכיל ריכוז גבוה של סיבים תזונתיים, ויטמין C, ברזל, אבץ ונוגדי חמצון. פירות ג'וגי ברי מסייעים בחיזוק המערכת החיסונית ובהגנה מפני שפעת, עשויים למנוע זיהומים ומפחיתים כאבי פרקים.

זרעי צ'יה

רצים ולוחמים היו משתמשים בזרעי צ'יה כדי ליהנות מאנרגיה וסיבולת גבוהה. זרעי הצ'יה נהדרים לתיבול של סלטים ושייקים, הם קלים לעיכול ובעלי יתרונות תזונתיים רבים: בעלי ריכוז גבוה של מגנזיום, קלציום, ויטמין E, פרוטאין, סיבים, אומגה 3, נוגדי חמצון, כוללים חומצה לינולאית המסייעת בספיגת הוויטמינים, מאופיינים בכמות רבה של חלבון, סידן וזרחן החשובים לבניית וחיזוק העצמות ועוד. הזרעים אף מייצרים תחושת שובע ולכן חיוניים במצב של ירידה במשקל.

אסאי

הוא מגיע מהאמזונס ונחשב לאחד הפירות האקזוטיים הבריאים ביותר. אסאי הוא סופר פוד ששווה בהחלט לשלב בשייקים. הגרגרים שלו מכילים נוגדי חמצון עוצמתיים, כולל סיבים תזונתיים, ויטמין A, ויטמין C, חומצות שומן אומגה, ברזל וסידן.
תזהו אותו לפי הגרגרים בצבע סגול עמוק. האסאי מסיע לשמירה על מערכת העיכול, מחזק מערכת חיסונית, בעל אפקט אנטי אייג'ינג, נחשב אנטי דלקתי, תורם למרקם של עור רענן וחיוני ותורם מאוד בתהליך שמירה על המשקל, כיוון שהוא נחשב לפרי המייצר תחושת שובע.

אמצו מזונות על בתפריט דיאטה ושלבו אותם במתכונים שונים, על מנת שתוכלו ליהנות ולהרוויח שפע של יתרונות תזונתיים ובריאותיים.

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

יכול לעניין אותך גם

התכניות שלנו

לשיחת ייעוץ, לפרטים והרשמה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מתנה: חוברת מתכוני מרקים!

מרק חם בשעות אחה"צ עושה פלאים. הכנתי במיוחד לחורף חוברת מרקים, כאלה שפשוט להכין וטעים לאכול
והיא לגמרי בחינם!