שמן קוקוס

על פי דיווחים האחרונים, שמן קוקוס, הוא מזון על אמיתי.
שמן קוקוס הוא מזון בריאות שיכול לרפא כל הדבר, החל מתפקוד חיסוני לקוי, הפרעה בבלוטת התריס , מחלות לב, השמנה, סרטן, ואיידס.
מחקרים מראים כי צריכת שמן קוקוס יכולה לעזור לגופנו לעלות התנגדות לשני וירוסים וחיידקים שיכולים לגרום למחלה . ובנוסף יכול לעזור להדוף שמרים, פטריות וקנדידה .
שמן קוקוס יכול גם להשפיע לחיוב על ההורמונים שלנו לשליטה בבלוטת התריס וסוכר בדם.

אנשים המשתמשים בשמן קוקוס נוטים לראות שיפור ברמות סוכר בדם באופן גורף.
שמן קוקוס יכול לשפר את תפקוד בלוטת התריס, עוזר להגביר את חילוף חומרים , אנרגיה וסיבולת. מגביר את עיכול ועוזר לספיגת ויטמינים מסיסים בשומן .

מי אתה שמן קוקוס ?

שמן קוקוס טהור, מכיל 92 % שומן רווי -הכמות הגבוהה ביותר של שומן רווי מכל שומן אחר. וכמו כל השומנים , שמן קוקוס הוא תערובת של חומצות שומן. באשר לקלוריות , לכל השומנים אותו המספר של קלוריות לגרם . כף אחת של שמן קוקוס מכילה 117 קלוריות, שומן 14 גרם , שומן רווי ולא מכילים ויטמינים או מינרלים.
אך, שמן קוקוס מכיל תערובת יוצאת דופן של חומצות שומן קצרות ובינוניות שרשרת, (44 % ) ובכך יוצר את ההרכב יוצא הדופן הזה , שעשוי להציע כמה יתרונות בריאותיים.
הסיבה לכך הינה בשל מקורו, אגוזי קוקוס ובהם נמצאו כימיקלים צמחיים מועילים ביותר.

" שמן קוקוס הוא טוב יותר מאשר חמאה ושומן טראנס , אבל לא טוב כמו שמנים צמחיים נוזליים, " אומר חוקר תזונת לב וכלי דם באוניברסיטת פן סטייט קריס – (Etherton , PhD, RD).
איגוד הלב האמריקאי ( AHA) הוציא הנחיות תזונתיות ברורות כי שמן קוקוס הוא עדיף על פני שומנים רוויים אחרים. אך עם זאת, כמו כל השומן הרווי , כמות הצריכה צריכה להיות מוגבלת ל -7% -10% מכלל הקלוריות , כי צריכתו עלול להגביר את הסיכון למחלות לב (על פי ה-AHA 2010)

ומה עם הכולסטרול ?

שמן קוקוס שומן מכיל שומן רווי הנקרא חומצת lauric , סוג של MCT . הוכח שחומצת lauric מגבירה את רמות כולסטרול HDL הטוב בדם ובכך יכולה לשפר את יחס הכולסטרול. שמן הקוקוס יכול לעזור לשקם את התפקוד נורמלי של בלוטת התריס, ובכך תורם רבות, כי כאשר בלוטת התריס אינה מתפקד בצורה אופטימלית , רמות גבוהות של כולסטרול רע עלולות להופיע.

איך שמן קוקוס תורם בירידה או בשמירה על המשקל?
בשמן קוקוס יש שומנים ספציפיים הנקראים שרשרת בינונית של טריגליצרידים ( MCTs ) . הוכח כי פירוק שומנים אלו בריאים בכבד וגורמים לשריפה יעילה של אנרגיה. מחקר משנת 2009 מצא כי נשים שצרכו 30 מיליליטר ( כ -2 כפות) של שמן קוקוס ביום למשך שבועות 12 לא רק שלא העלו במשקל, אבל למעשה הורידו את כמויות שומן בבטן, סוג של שומן שקשה לאבד , ושומן שגורם ליתר בעיות לב.

איך להשתמש בשמן קוקוס ?

שמן קוקוס עובד נפלא עם ירקות, מאפים וביצים. אפשר להשתמש בו כשמטגנים בצל ושום, והוא מציע טעם בעל גוף מלא ונעים באופן מפתיע. כך גם בהכנת חביתה, בחימום מנות בשר, בהכנת לחם בננה , פאדג' או שיבולת שועל.
שמן קוקוס יכול לעמוד בחום – מה שהופך אותו לאופציה טובה יותר לבישול .

אז עם כל המחקרים, המסקנות והיתרונות, אני ממליצה בחום להשתמש, מעט ביום. כ – כפית ליום היכן שאפשר!

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

יכול לעניין אותך גם

התכניות שלנו