עצירות – הבעיה ואיך לטפל

עצירות יכולה להיות כואבת,
לגרום להרגשת נפיחות ולהקשות על איכות החיים.
אומרים שכאשר אתה חייב ללכת, אתה חייב ללכת, אבל לפעמים הגוף שלך לא ייתן לזה אותותיו.

מה זו עצירות בעצם?

עצירות מתרחשת כאשר המעיים הופכים לקשים או פחות תכופים.
אורך הזמן הנורמאלי בין תנועות מעיים נע מאדם לאדם. יש אנשים שיש מעיים שלוש פעמים ביום, ואילו אחרים, רק פעם או פעמיים בשבוע. אם עוברים יותר משלושה ימים ללא תנועת מעיים ארוך, הצואה או הופכת קשה יותר ויותר.

מה גורם לעצירות?

עצירות נגרמת בד"כ על ידי הפרעה של תפקוד מעיים. סיבות מובנות כוללות:

דיאטות דלות סיבים תזונתיים
חוסר נוזלים ו/או שתיית מים
חוסר פעילות גופני
וסיבות אחרות הכוללות נטילת תרופות מסוימות ומצבים רפואיים אחרים.

איך לטפל – מה הפתרון לעצירות?

כאשר את/ה סובל/ת מעצירות, כמה שינויים בסגנון האכילה יכולים להיות מועילים, להלן מספר קווים מנחים:

1.לאכול ארוחה גדולה בבוקר כדרך לעזור לגוף שלך לקדם בקצב טבעי את המזון למעיים. אכילת ארוחת בוקר גדולה , בליווי תה המכיל קפאין או קפה, עשוי לעזור לעורר התכווצויות מעיים שיובילו לפעולת מעיים מוצלחות.

2.הוספת שומן לדיאטה הוכח כמגביר את התכווצויות המעיים. התכווצויות אלה הן מה שדרוש על מנת לבקש מהמעי הגס שלך כדי ליזום פעולת מעיים. שומנים בריאים. כגון:
אבוקדו,
שמן קוקוס
סלמון
שמן זרעי פשתן
שמן זית
שקדים
אגוזי מלך
אגוזי לוז
זרעי דלעת

3. אכילת ארוחות באופן קבוע לאורך כל היום – רעיון טוב לתכנן על לאכול משהו כל כמה שעות. אכילת ארוחות על בסיס קבוע , יכולה לעזור בעידוד המערכת להמשיך לנוע לאורך בצורה חלקה יותר.

4. הגדלת צריכת הסיבים שלך- סיבים תזונתיים,החלק הלא העיכול של מזונות צמחיים , יכולים לעזור לספק את עיקר הצורך שמעודד את פעולת מעיים .

על פי ההנחיות של משרד הבריאות, אדם מבוגר ובריא צריך לצרוך באופן אידיאלי 26-35 גרם ביום, אבל כדי למנוע נפיחות והתכווצויות, אין צורך פתאום להוסיף 30 גרם של סיבים לצלחת, במקום זאת:
שזיפים ותמרים מיובשים – אחת התרופות בבית הנפוצות ביותר לעצירות הם שזיפים. הם עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמין A ואשלגן. שילוב של תמרים ואגוזים מומלץ ביותר.
אגסים – אגסים נחשבים לחומרים משלשלים טבעיים ויכולים להקל על התנועה של צואה דרך המעיים.
מיץ אננס – שמעת את זה נכון. מיץ אננס הוא דרך מצוינת להסדיר את מערכת העיכול ולמנוע עצירות במקום הראשון.
תאנים – עוד מקור מצוין לסיבים תזונתיים, תאנים יכולות לעודד יציאה רכה יותר ועיכול קל יותר.

הערה : כדאי לאכלם על בטן ריקה או בין הארוחות ולא בצמוד אליהן.

זרעי פשתן ( לא בצורת שמן ) הוא דרך טבעית אחרת כדי לגרום לך ללכת. פשתן הוא מלא בסיבים ועשיר בחומצות שומן מסוג אומגה 3. זרעי הפשתן טחונים קל יחסית למצוא ברשתות המזון, אבל אם אתה לא מוצא, טחינת זרעי פשתן הוא תהליך פשוט עם שימוש במטחנת קפה קטן. יש אפשר לפזר על דגנים או יוגורט או הוסיפו אותם לדברי מאפה. בכל פעם עם אכילת זרעי הפשתן, יש להקפיד לשתות כוס גדולה של מים על מנת להפיק את המרב.
ירקות וקטניות – ירקות הם מקור נפלא של חומרים מזינים רבים , בנוסף למנה בריאה של סיבים תזונתיים. ייתכן שאת/ה עשוי/ה לגלות שהגוף שלך מגיב בצורה נוחה יותר לבישול ולא ירקות טריים רשימת ירקות מועילים הירוקים: עליי סלק , כרוב ותרד לבבות ארטישוק , ברוקולי, אספרגוס, ברוקולי, כרוב ניצנים , כרוב, גזר , שעועית ירוקה , אפונה וקישואים.
גזר- גזר לבדו לא יגרום לך ללכת לשירותים באופן מיידי. גזר חי מלא בסיבים. מומלץ לאכול גזר חי, מבושל יכול לגרום לעצירות.
דגנים מלאים– בחירה של לחמים מחיטה מלאה , שיבולת שועל ודגני סובין, לפחות 2 פרוסות ביום, דרך קלה כדי למלא את הגוף עם סיבים
תשומת לב נוספת צריכה להיות על מוצרי מחיטה מלאה המכילים סובין. עבור אנשים מסוימים, הסובין הוא מעצבן את מערכת העיכול. אתה צריך להעריך בזהירות את היכולת של הגוף שלך לסבול סובין לפני השימוש בו כמקור של סיבים תזונתיים.

דרך יעילה ומתאימה נוספת יכולה להיות הוספת דגני בוקר פיבר 1 עם יוגורט לתפריט, ועדיף על בטן ריקה
הוסיפו כוס מאג אחת ביום של אורז חום, שעורה או דוחן לארוחה בתוספת ירקות.
לא לשכוח לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום . הפעולה הזו תבטיח כי הגוף שלך הוא רווי היטב.

פעילות גופנית. אפילו פעמיים בשבוע, תורם לזירוז המערכת ופעולת מעיים טבעית.
יוגה היא דרך מצויינת להתמודד עם עצירות. תרגיל apanasana, ישיבה ושילוב הברכיים לכיוון החזה. להזיק זה לא יכול!

 

ונסו מנוחה ורוגע. שעה של שקט לא תזיק …
בגדול, קצת מאמץ, אכילה נכונה, פחות סוכרים והרבה פחות אוכל תעשייתי ..

שיתוף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

יכול לעניין אותך גם

התכניות שלנו