הרעב הזה! מדוע יש לנו תחושת רעב תמידית?

הולכים ברחוב ופתאום מתחשק להיכנס למאפייה ליד, עושים קניות ובא החשק הזה לשוקולד שליד הקופה… או סתם יושבים מול הטלוויזיה ומתחשק שוב לאכול! איך יודעים שבאמת רעבים? איך עוצרים את הגלגל?

אולי זה משהו שאכלתם?
לפעמים המזון שאתם כן אוכלים, הוא האשם. אכלתם קרואסון בעבודה כי הוא נראה טוב מכדי לפספס. אבל עכשיו בא לכם עוד משהו אחר טעים, עדין הרעב מציק. משקאות מתוקים, ממתקים, ומאפים לא נותנים לך אנרגיה מתמשכת, לכן הרעב שוב מציק. בחירה במזונות שיגרמו לתחושת שובע לאורך זמן, היא הפתרון. בחירה טובה יותר לאכול בבוקר: כל דבר עם סיבים, דגנים מלאים, פירות או ירקות, שומנים בריאים (סלמון מעושן, אגוזים, אבוקדו) וחלבון רזה (כגון ביצים, שעועית).

אולי הסטרס אשם?
כשלחוצים הגוף משחרר את הורמון הקורטיזול, מה שמגביר את תחושת הרעב. בד"כ כשהלחץ פוחת, התיאבון חוזר למצבו הנורמלי. גם כאן לתזונה עצמה יש פתרון! סיבים ופחממות מורכבות כמו שיבולת שועל, קינואה וכדומה, צריכת מזונות עשירים בויטמין C יאזנו לכם את רמת הקורטיזול, ויפחיתו את תחושת הלחץ, ועמו את הרעב.

שתיתם מספיק מים?
לפעמים כאשר אתה חושבים שרעבים, אתם בעצם צמאים. חשוב מאוד לשתות מים לאורך היום באופן סדיר, כדי לא להגיע למצב יובש. תשתו מעט מים, עדיין רעבים? זה מאפשר לדעת שאולי אתם באמת רעבים. ובגלל ששתית, יש לך סיכוי טוב לא לזלול. אני תמיד בעד אכילה מסודרת, כזו שמראש תמנע מכם בכלל לשאול, האם זה הזמן לאכול?

זללתם יותר מידי פחממות בבת אחת….?
פחממות הן חלק מהתפריט. אבל, צריך לדעת לשלב אותן בחכמה. כאשר אתם אוכלים פחמימות מתוקות או עמילניות כמו מאפים או עוגות ועוגיות, הם שולחים הרבה סוכר לתוך הגוף בבת אחת. אז הגוף משחרר את הורמון האינסולין, אשר מסייע לתאים להשתמש בו כדלק או לאחסן אותו לשלב מאוחר יותר. אבל כאשר מגיע מבול של סוכר הוא יכול לגרום לגוף לייצר יותר אינסולין ממה שהוא צריך, מה שעלול להוריד את רמת הסוכר בדם יותר מדי ולגרום לך רעב.

בדקתם סכרת?
רעב קיצוני יכול להיות סימפטום של סוכרת. תסמינים נוספים הם: ירידה במשקל, מתן שתן דחוף יותר מהרגיל ותחושת עייפות. ממליצה לראות רופא, אם כך המצב.
אולי אתם סובלים מכמות סוכר נמוכה מידי בדם
אם אתם מרגישים עייפים, חלשים או עם סחרחורת, יכול להיות שהייתה לכם נפילת סוכר. זה יכול לקרות כי לא אכלתם יותר מידי שעות, וזה כמובן גורם לרעב. כמות הגלוקוז "הדלק" בדם שלכם נמוכה ואתם זקוקים ל"אנרגיה".

אתם אוכלים מהר מידי
כשאוכלים מהר מידי, הגוף לא מספיק לאותת לך שאתה שבע. אכילה איטית מספקת יותר, כך שאתם אוכלים פחות. טיפים? קחו לעיסות קטנות יותר, לעסו היטב ותיהנו מהאוכל!. לאחר הארוחה, חכו לפחות 20 דקות כדי להרגיש תחושת שובע.

מראות וריחות מגרים…….
מכירים את זה שאתם עוברים ליד מאיפה והריח משכר אתכם? או שראיתם טלוויזיה ופתאום ההמבורגר או הגלידה המגרים האלו מהפרסומת קפצו לכם למסך?
זה יכול להיות מספיק כדי לגרום לכם לרצות לאכול, סתם כך פתאום, לא משנה אם הגוף רעב או לא. כאשר אוכלים מסודר, ה"נפילות" האלו נעלמות. אתה מרגיש בטוח בעצמך שאכלת ואתה שבע ושעוד מעט ממש אוטוטו יש לך עוד משהו לאכול. יש לך שליטה על מה שנכנס לגוף ומתי.

אכילה רגשית
אנשים רבים פונים לאוכל כאשר הם כועסים, משועממים, עצובים, או מדוכאים. מה מצב הרוח שלכם ממש לפני שאתם אוכלים? אם אתם לא באמת רעבים?
כאשר אתם מרגישים שהאכילה מגיעה ממקום "מנחם" לרגש, נסו לעצור ולעשות משהו שאתם אוהבים. תמיד אפשר לקחת משהו קטן ומתוק. אבל חשוב לשים את ה"סטופ" אחריו ולא לגלוש לאכילה רגשית ללא גבולות.

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות