העונה הקרה בפתח, הטמפרטורות יורדות והתיאבון עולה. כל שמתחשק לנו לעשות זה להתכרבל עם הפוך,
רצוי עם שוקולד שיחמם לנו את הלב.
אנחנו מספרות לעצמנו שלא יראו ממילא את מצבורי השומן מתחת למעיל המרופד, אז מה כבר יקרה אם נעלה בקילו או שניים?
וכך עובר הזמן, וכשיגיע הקיץ, נגלה שאם אנחנו רוצות להיכנס לבגד ים יש לנו הרבה מאוד עבודה.
אז בואו נחסוך לעצמנו את המאמץ בהמשך ונשמור על תזונה מאוזנת גם בימים הקרים, בהם חשוב אפילו יותר לחזק את המערכת החיסונית.
מוזמנות ליהנות משני העולמות – אוכל טעים ובריא שהוא גם דיאטטי וקל להכנה. מאכלים עשירים בוויטמינים שמהווים חלופות מעולות לקרמבו, שוקו חם ועוד "חטאים" של חורף.

תזונה בריאה לחורף – הנה כמה המלצות למטעמים שכדאי לכלול בתפריט שלכן:

מתוקים בריאים
חשבתן שמתוק לא יכול להיות מאכל בריא? חשבו שוב. הכל תלוי באיזה חומרי גלם.
מאפינס שיבולת שועל הוא לא רק מאפה מתוק ומפנק, הוא גם עשיר בשיבולת שועל שעשירה במינרלים, סיבים וויטמינים איכותיים.
שיבולת שועל בעלת ערך גליקמי נמוך ולכן ניתן לעכל אותה בקלות, היא לא מייצרת תחושה של כובד, היא מכילה הורמון בשם כוליציסטוקינין המסייע בייצור תחושת שבע וכמובן עשירה בסיבים תזונתיים.
בנוסף, מאפינס חם שיוצא מהתנור הוא בדיוק מה שחיפשתן בחורף…
תוכלו כמובן לשלב גם לארוחת בוקר עם התה, הקפה ולהתחיל את היום עם הרבה אנרגיות מפנקות.
מרקי ירקות
אני לא יודעת מה אתכן, אבל הניחוח של מרק מהבית שמתבשל באיטיות כובש אותי.
מרקים הם מסוג הארוחות המשביעות שאפשר להמציא כל פעם מחדש, הכל על ידי גיוון בירקות ובדגנים, לשלב בין אורז לעגבניות, מרק עוף עם ירקות, מרק קטניות, מרק בטטה טחון במרקם קטיפתי.
למזוג וליהנות. הימנעו מתוספת של שמנת, הטעם של המרק עשיר בלעדיה..וכך תחסכו לעצמכן קלוריות מיותרות.
הקפידו על מרק שאתן מבשלות ומכינות וותרו על מרקי אינסטנט תעשייתיים עם חומרים משמרים.
השעה המומלצת לו? שעת אחה"צ, ערב מוקדמות…

נשנוש בריא
החורף מביא עמו את פירות ההדר הבשלים שגדושים בוויטמינים ובעיקר בוויטמין C שכה חשוב לנו לחיזוק מערכת החיסון.
חוץ מזה, אין כמו לפרוס פלחי תפוז טרי או לנשנש קלמנטינה קלופה. תוכלו גם להכין שייק נהדר מתפוז, אשכולית ובננה וקומבינציות שונות.
תה ירוק עם תוספות
תשכחו לרגע מהקפה, התה הוא הכוכב של החורף.
הזדמנות להירגע עם חליטות תה או תה ירוק עם תבלינים מחממים כמו ג'ינג'ר, קינמון, הל או ציפורן.
התבלינים המחממים מתאימים לבישול ולאפייה אך גם לחליטות תה שונות ומוסיפים את הטאץ' הארומאטי והתה עצמו מסייע לשמירה על הטמפרטורה של הגוף כך שלא תתקררו.
תבשילי קדרה
מנת חורף מנצחת בעיני היא תבשיל קדרה, כזאת המשלבת בין עוף רזה עם שלל ירקות וכמות נדיבה של קטניות המתבשלות יחד במשך זמן רב עד שנוצר שילוב טעמים נהדר. גם משביע וגם טעים להפליא.
שיהיה לכן חורף בריא, חמים ומפנק

וכדי לא להיות רעבים ולחפש בארונות המטבח בערב ובשעות אחה"צ, הקפידו לאכול ארוחת צהריים טובה, בזמן – ועשירה בחלבונים.
כששוכחים ארוחות, מדלגים או אוכלים בהתקמצנות במיוחד בתחילת היום, כל היום מחפשים מתוק ובצקי.
להבדיל כשהגוף שבע, רגוע, מוזן היטב, החיפוש, הנשנוש והרעב, פוחתים!

חורף קל ובריא לכולנו!

 

 

חוברת מתכוני שייקים בריאים