אל תכאסחו לעצמכן את החיים – מדוע דיאטת כאסח אינה מומלצת?

מי לא אמרה לעצמה כמה פעמים "אני חייבת לרדת במשקל ומהר" כשקיבלה הזמנה לחתונה, ראיון עבודה או פשוט עם תחילת הקיץ.
אז את עולה על המשקל ומגלה שאת חייבת לרדת, שאת לא רוצה להמשיך בחיים במשקל יתר, שמגיע לך ליהנות מגוף חטוב וקליל יותר ופתאום זה נורא בוער לך, את רוצה שזה יקרה עכשיו ולא עוד חודשיים-חצי שנה. בטח שמעת על טכניקות פלא להוריד מהר במשקל? על כאלה שהתעוררו בבוקר וגילו שהן שוקלות פחות. יתכן שאת סבורה שאם תמנעי מעצמך מתוקים או תרעיבי את עצמך כמה ימים ותשרדי לספר, אז תראי טוב יותר.

שבירת המיתוס על דיאטות כאסח

נכון שאפשר לסגור את הפה, לפתוח בשביתת רעב ואולי אפילו לראות תוצאות, אבל האמת היא שדיאטת כאסח היא פיקציה, כי כשאת מרעיבה את עצמך – והגוף שלך נחלש וברגע שהוא יחזור לעצמו, הוא ידרוש אוכל ובכמויות גדולות יותר. ואז לא רק שתעלי בחזרה למשקל המקורי, רוב הסיכויים שתוסיפי על הדרך עוד כמה קילוגרמים "פיצוי" של הגוף על כך שהתעללת בו.

 

דיאטות כאסח הן לא הפתרון


דיאטות כאסח עשויות לחולל נזק משמעותי לגוף ולנפש. כשהגוף רעב, גם המצב המנטלי ירוד, אין אנרגיה והבריאות נפגעת. כדי לרדת במשקל ולהישאר במשקל תקין תוך שמירה על הבריאות, צריך לרזות בהדרגתיות בתוכנית הרזייה מאוזנת שלוקחת בחשבון את צרכי הגוף ומכוונת להפחתה יציבה במשקל לטווח הארוך.

נכון שמדי פעם אפשר לצום ולטהר קצת את הגוף אבל צום הוא גג 24 שעות ואת יכולה לשמור אותו ליום כיפור. צום על בסיס קבוע מסכן אותך וכך גם דיאטות בהן חסרים לך רכיבים תזונתיים חשובים. דיאטות קונספט כמו רק חלבונים, רק מיצים, רק ירקות, לחם וכדומה מאטים את קצב חילוף החומרים אבל מלבד זאת יש לדיאטת כאסח נזקים בריאותיים קצרי וארוכי טווח: קודם כל, דיאטת כאסח עשויה לגרום לדיכאון, לפגוע בריכוז, בזיכרון ואפילו להפסיק את המחזור החודשי. כמו כן, את עשויה לחוות פגיעה בעיכול, עצירות או שלשולים ולסבול מנשירת שיער, ציפורניים שבירות, חולשה ועוד. למה? כי הגוף זקוק לכל הרכיבים התזונתיים החשובים לרבות מינרלים וויטמינים לתפקוד התקין שלו.

אז מה האלטרנטיבה הנכונה לדיאטת כאסח מהירה?


האלטרנטיבה של דיאטת כאסח היא דיאטה מאוזנת, שכוללת תפריטים שגובשו מראש על ידי דיאטנית קלינית שמכירה את הצרכים ולוקחת בחשבון גם שתרצי לאכול במהלך הדיאטה ואפילו שיהיה לך טעים. את לא צריכה להימנע מאוכל אלא לאכול נכון בכמויות מדודות לאורך היום. הרבה יותר קל לרזות ולשמור על משקל היעד כשנכנסים למסכרת כמו תוכנית הירידה במשקל שלי. כשאת יודעת מה את מתכוונת לאכול מבעוד מועד, לא נשארת רעבה, ואפילו מקבלת תמיכה מרחוק לשמירה על מורל גבוה במהלך הירידה. דיאטה היא לא מה שחשבת, היא לא סבל וייסורים. אם עושים אותה נכון גם נהנים ממשקל תקין ומגוף בריא ונפש שמחה.
זכרי, אין קיצורי דרך – מוזמנת להיכנס לתוכנית ירידה במשקל וליהנות כל הדרך עד למשקל היעד שלך!

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות