אם המטרה שלך היא לשמור על רמות הכולסטרול על הבריאות הכללית או לרדת במשקל, מוצרים  ותפריטים "ללא שומן" הם לא כדורי הקסם.
בשוק יש מבחר מוצרים "ללא שומן", "דלי שומן, "דיאט" ו "מופחתי שומן".  
אז מה באמת זה אומר?  האם הם באמת טובים לנו ומשרתים את המטרה?

דיאטה דלת שומן – באמת טוב לנו?

לפעמים "ללא שומן" הוא גם ללא טעם. כן מודה, שומן מוסיף טעם.
כדי לפצות על כך, יצרני מזון נוטים לשפוך מרכיבים אחרים – במיוחד סוכר, קמח, עמילן ומלח – לתוך המוצרים.
כמובן שלא תמיד התוספים האלו טובים, לעיתים הם מוסיפים ערך קלורי ולעיתים הם פשוט לא בריאים!
בנוסף, ישנם מוצרים שברגע שהשומן הופחת מהם, גם ערך החלבון נמוך יותר,
הטעם פחות מספק והצורך ל"תוספות" גדל.

כשמדובר בבריאות בירידה במשקל,
סוג השומן שאנו אוכלים יכול להיות חשוב יותר מכמות השומן שאתם אוכלים.

בכדי לשרוף שומן ולשמור על מערכת העצבים
יש לצרוך שומן בריא בתפריט היומי. יום יום.
שומנים "טובים" כוללים שומנים הנמצאים באבוקדו, בסלמון, בטחינה, אגוזים, שמן זית, שקדים, חמאת בוטנים וכו.

טיפים לרכישת מזון 

מה שכן, יש שומנים שמזיקים והם בד"כ נמצאים בקפואים, מתחבאים בבצקים ונספחים למתוקים.
וכאן הקניות שלנו חשובות.
הקפידו על 4 כללי הברזל הללו ותראו מה קורה:

  1. אל תרכשו מוצרי דיאט.
    היום גם לסכרתיים אני ממליצה לא לרכוש את מוצרי הדיאט. מזונות טריים בוודאות טובים לנו יותר!
    מוצרי הדיאט והלייט למיניהם מכילים ברובם סוכרזית, אספרטיים ועלולים פוגעים בכבד וביכולת הגוף לרדת ולאזן עצמו הורמונלית.
    העדיפו פרי טרי בין הארוחות ומוצרי חלב עשירים בחלבון וטבעיים ככל האפשר. 
  2. קראו את תוויות המזון. לפני אכילת מזון ללא שומן, ודאו כי המוצר אינו עמוס בסוכר או תוספים.
    חפשו להסתכל על התווית ולמצוא מזונות שכמנת הגשה, לא עולים על 10 ג שומן.
  3. לשים לב לכמות שאתם אוכלים. לשומן יש תפקיד חשוב לתחושת השובע.
    לפעמים עדיף לאכול מנה אחת של מזון עם יותר שומן [ כמו סלמון או חטיף המכיל אגוזים]
    מאשר לאכול "ללא שומן" ולרצות עוד [ כמו חטיפי דגנים פשוטים או טונה בכל צהרים]…
  4. לאכול יותר ירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים.
    הם עשירים בסיבים ויטמינים ומינרלים, תורמים לתחושת השובע לאורך זמן ומזינים את הגוף.
    הם גם נמוכים באופן טבעי בשומן. בטטה אפויה בתנור היא בחירה טובה יותר מאשר חטיף צ 'יפס "אפוי" או פרוסות בטטה לתנור קנוי שטוגן מראש או נוספו לו חומרים משמרים ושומנים מוקשים

איזון זה שם המשחק.
הקפידו על השומנים הטובים בכל יום
אך עם זאת, אזנו את הכמויות ואל תגזימו גם בהם .

רוצה לדעת איך לקרוא תוויות מזון נכון? לחצ/י כאן

 

לקבלת חוברת מתכוני שייקים בחינם, לחצי כאן >>http://bit.ly/2GDD6cG

לעוד סרטונים, טיפים ועדכונים חמים בכל הנוגע לאורח חיים בריא וירידה במשקל, הצטרפי לעמוד הפייסבוק שלי

 

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות