לכולנו יש הרבה על הראש. עבודה, משפחה, מטלות, זמן עם חברים ותיקים שאנחנו מנסים לסחוט מידי פעם.

זה נראה כאילו אנחנו מתחילים לרוץ ברגע שאנחנו מתעוררים וממשיכים ללכת עד שאנחנו נופלים למיטה כל לילה. עם כל המשימות שאנחנו צריכים לעשות, אין פלא שאנחנו לחוצים.

מתח הוא תגובה נורמלית למצבים אינטנסיביים. הבעיה מתעוררת כאשר היא הופכת הרסנית.

לא מדובר על להיות לחוץ או מתוח מידי פעם, אלא על מצב שבו אנחנו לחוצים תמידית, ללא מנוחה. מתח יכול ממש לגרום לנו לחלות. הוא כעלול לגרום ל:

  • הפרעות שינה כרוניות
  • בעיות עיכול
  • אובדן זיכרון
  • דִכָּאוֹן
  • חֲרָדָה
  • כאבי ראש
  • כאב בחזה
  • עלייה במשקל

כן, אפילו עלייה במשקל.

איך לחץ משפיע על תזונה נכונה ועל גופנו?

אנשים אשר לחוצים ברציפות נוטים יותר לוותר על פעילות גופנית ואכילה בריאה, יד ביד זה מחבל במטרות הירידה במשקל שלהם.

כאשר אנו מתמודדים עם מצבים וסיטואציות מלחיצות, הגוף שלנו משחרר את הורמון הקורטיזול  והאדרנלין, המכונים בדרך כלל "הורמוני מתח".

בעוד הן קורטיזול והן אדרנלין חיוניים לתפקוד תקין של גופנו … כמות מוגברת שלהם יכולה להביא הרס על הגוף שלנו.

וכאשר רמות הורמון הלחץ עולה, כך גם אינסולין. אינסולין עלול לגרום מה שמכונה בדרך כלל "אכילה רגשית". ומה אנשים נוטים לאכול במצבי לחץ? ממתקים, מזונות מעובדים, שוקולד.

מה שבעצם יוצר פעולה הפוכה מכוון והם משחררים את הורמוני הלחץ ולא מדכאים אותם.

אני לא אומרת שאם תאכלו כך או אחרת הלחץ יעלם מחייכם לחלוטין, ואנחנו גם לא מעוניינים בכך.

הלחץ הוא חיוני בדיוק כמו תגובות ביולוגיות ופיזיולוגיות רבות אחרות. אבל מתח כרוני יכול להיות מסוכן.

ישנם כל מיני סגנונות חיים וטכניקות להתמודדות עם הלחץ, ולמרבה המזל, על ידי אכילת מזונות בריאים עשירים בחומרים מזינים, אנחנו יכולים לשפר את הסיכויים שלנו לעבור את ימינו ללא מתח.

 

אז מה עלינו לאכול כדי להוריד את הלחץ?

ויטמין סי:

מזונות עשירים בוויטמין C יכולים להפחית הורמוני לחץ בדם. תפוזים, קיווי, ברוקולי, אוכמניות וכרוב ניצנים בתפריט היומי, יעשו את העבודה.

 

מגנזיום:

מחסור במגנזיום קשור לעלייה בהורמוני הלחץ שלנו וגורם לכאבי ראש ועייפות. תרד, זרעי דלעת, שקדים , יכולים לספק מינון רחב של מגנזיום. (ואלה כל המרכיבים לסלט מושלם!)

 

ויטמין B5:

מחסור B5 יכול לגרום עייפות ובעיות שינה. אכילת מקורות בריאים של ויטמין B5 – פטריות, אבוקדו, בשר בקר, עוף – יעזורו לכם להילחם בלחץ.

 

סיבים פחמימות מורכבות:

אכילה בריאה, עשירה בפחמימות מורכבות יכולה לשפר את רמות הסרוטונין, אשר משפר את מצב הרוח. ומזונות עשירים בסיבים מבטיחים שתישאר מרוויח יותר ותסייע למנוע את הדחף לחטוף ללא מחשבה. כמו קינואה, שיבולת שועל  ובטטה.

 

אומגה -3:

ואחרון אחרון חביב, אומגה -3 יכול לעזור להביא את רמות הורמון הלחץ חזרה לטווח נורמלי ולהקטין סיכוי לדלקות. מזונות כגון זרעי פשתן, דגים, אגוזי מלך, זרעי צ'יה עשירים באיכות גבוהה אומגה -3.

 

בנוסף חשוב לאזן את התזונה כולה לאכול מזונות עשירים מזינים ובריאים במרווחי זמן קבועים לאורך כל היום כדי לשמור על איזון ההורמונים, הסוכרים וכדומה. מחסור במזון יכול להוביל לירידה ברמת הסוכר בדם, אשר מקטינה את האנרגיה הגופנית, הנפשית והרגשית כמובן שכל אלה יכולים להגדיל את הלחץ.

 

לקבלת חוברת מתכוני שייקים בחינם, לחצי כאן >>http://bit.ly/2GDD6cG

לעוד סרטונים, טיפים ועדכונים חמים בכל הנוגע לאורח חיים בריא וירידה במשקל, הצטרפי לעמוד הפייסבוק שלי