אחוזי שומן זה המושג שהכי מטריד יש לומר נשים וגם גברים. אלה הם האחוזים שאף אחד לא רוצה שיהיו לו, ומי שמבין בתזונה נכונה וחיטוב הגוף יודע, כי זה לא פשוט בכלל להוריד דווקא את האחוזים האלה. ממש בסמוך אליהם יש גם מסת שריר ואף אחד לא רוצה לכוון לאחוזי שומן ולפגוע במסת השריר. אף אחד לא רוצה לפרק את השריר שלו ולהישאר עם השומן…

כדי להבין על מה אנחנו מדברים, בואו נעשה סדר בשומנים שיש לנו בגוף ונבין איזה סוגים יש ואיפה נמצאים אחוזי השומן שאליהם צריך לכוון.

יש לנו בגוף שני סוגי שומנים. הראשון נמצא באיברים הפנימיים כמו לב, ריאות, טחול, כליות ועוד. (ולנשים גם באיברי המין). השומן הזה בגוף הוא חיוני וטוב. תפקידו הוא להגן ולשמור על האיברים הפנימיים, ואצל נשים הוא שומר על פעילות הורמונאלית תקינה ומכין את הגוף להריון ולידה.

סוג נוסף של שומן, גם הוא חשוב הוא שומן שנמצא ברקמות השומן. שומן זה הוא ספק אנרגיה והוא מורכב מ-83% שומן נקי, 2% חלבון ו-15% מים. במאגרי השומן האלה יש עוד 2 סוגים של שומנים:  האחד כאמור להגנה על האיבריים הפנימיים והשני הוא תת עורי הנמצא מתחת לשכבת העור. גם שומן זה חשוב שכן הוא מספק בידוד, הגנה, שומר על טמפרטורת הגוף ועוד. כאשר מדברים על הורדת אחוזי שומן, מכוונים לרקמה הזו שלפעמים, מעבר למידה הנכונה, תרתי משמע היא מגיעה למידות גדולות, וזהו מצב שגם מסוכן לבריאות.

אז איך מתפטרים מאחוזי השומן המיותרים?

כל תהליך של ירידה במשקל משלב תזונה עם ספורט. הם הולכים ביחד, יש להם מטרה משותפת, יש כללים וצריך לעמוד בהם. דרושה הקפדה על תפריט, על תוכנית אימונים מסודרת וצריך הרבה מאוד משמעת עצמית ורצון להפחית במשקל. אין פה קיצורי דרך, כמו שהעליתם את אחוזי השומן כך תוכלו להוריד אותם. אומרים שמה שנכנס לפה, גם יכול לצאת ממנו. זה נכון אבל זה תהליך וסבלנות והתמדה הן מילות קסם בהורדת אחוזי שומן. אחוז השומן הנכון אצל גברים צריך להיות  10%-20% ואצל נשים 20%-30%. רמה של 10% שומן יש לגילאי 20 ומטה או לספורטאים מקצועיים ואינה אופיינית לכלל האוכלוסייה.

איך מורידים את אחוזי השומן?

  • צריך לאכול מאוזן. לאכול את כל מה שהגוף זקוק לו, וזה לא מעט. על מנת לשרוף שומן על הגוף לקבל כמות מספקת של אוכל מכל אבות המזון
  • יש להקפיד על צריכת חלבון במינון היומי הרצוי, ולפזר אותו על פני כמה ארוחות קטנות במשך היום. ממחקרים עלה שלצורך בניית ושמירת מסת שריר, הגוף נזקק לחלבון במנות קטנות וברצף.
  • הפחתה בכמויות השומן, תוכל ללמד את הגוף לשרוף שומן מהמאגרים, ולגוף זה עשוי לקחת כמה שבועות, כדי ללמוד זאת.
  • יש לצמצם את כמות הפחמימות ולהעדיף כאלה שיש בהם סיבים תזונתיים. אסור בשום פנים ואופן לחסוך מכמות הפחמימות הרצויה לגוף.
  • ארוחת בוקר זה הרגל בריא וחשוב.
  • חשוב להפחית כל מה שמשמין פשוטו כמשמעו: מאפים, סוכרים, מיצים, להימנע ממזון מטוגן ולמזער צריכת אלכוהול.

אם תקפידו על שילוב נכון של תפריט, תוכלו בהחלט לשמור על מסת השריר שלכם ולהוריד את אחוזי השומן.

שיהיה בהצלחה.

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות