כמו שאנחנו לפעמים עומדות מול הארון ומתלבטות מה ללבוש מתוך ההיצע המסחרר, ככה אנחנו עם אוכל. עומדות מול המזווה הפתוח או המקרר ולא מצליחות להחליט מה לאכול. מה הופך מנה למנה עשירה, משביעה ובריאה? איזה מאכלים לשלב בתפריט ואיך להכין אוכל כך שהוא גם יהיה טעים אבל גם דיאטטי?
נתחיל מזה שתזונה נכונה, לטעמי, היא קודם כל תזונה מאוזנת. לא לטרוף מכל הבא ליד, להקפיד על הכמויות אבל לא להתפשר על איכות – אוכל טרי, ביתי, בכמויות סבירות שתואמות לציפיות שיש לנו מהדיאטה אבל אוכל שיספק לנו גם את המרכיבים התזונתיים שחשובים להרגשה טובה ולאנרגיות.

הנה כמה הרגלים חשובים שכדאי לאמץ עבור תזונה נכונה:

לחלק ארוחות קטנות במשך היום: תשכחו משלוש ארוחות מרכזיות ביום ונשנושים עתירי שומן וקלוריות בין הארוחות. עדיף לפרוס ארוחות קטנות במהלך היום כדי להימנע מכל הכיבודים מהצד. בדרך הזו, לא תישארו רעבות וגם תיהנו מאוכל מגוון במינון הנכון.

לא להתפשר על הטעם: תזונה נכונה היא תזונה טעימה. אם משהו לא טעים לנו, לא נתמיד לאורך זמן ולכן, אני מציעה לכן תפריטים המבוססים על מנות סופר טעימות, קלות להכנה, שתאהבו לאכול ויעניקו לכן את הרכיבים החיוניים להצלחה בדיאטה ולגוף בריא. ירקות, פירות, קטניות, סיבים.

תזונה נכונה יכולה להיות מהירה: מי אמר שרק אוכל כבד הוא משביע? אפשר ליצור מאכלים מרעננים במהירות רבה עם מרכיבים שיש בבית. כמובן שחשוב להחזיק בבית רכיבים טובים ואיכותיים וכן לשמור על טריות, ניקוי וסטריליות, אבל דווקא אוכל לא כבד הוא אוכל לשמור על מרץ וחיוניות וגם אם הוא לא נראה כמו יציקה – הוא משביע.

התאמת התזונה לסגנון החיים: אורח החיים שלנו משפיע הרבה על תזונה נכונה וכך גם הצרכים האישיים שלנו, הגנטיקה, נטיות והעדפות. מה שנכון לחברה שלך לא בהכרח נכון עבורך! לכן חשוב להתייעץ עם דיאטנית קלינית או לבחור מתוך התפריטים את המתכונים והמאכלים הנכונים בשבילך. למשל, לבחור תפריט למי שמרבה להתאמן ולאכול נכון לפני ואחרי אימון, תפריט שיתאים לך בתקופת ההיריון או אחרי לידה או תפריט למקרה שאת מנהלת אורח חיים צמחוני או טבעוני.

תזונה נכונה כל השבוע: חשוב מאוד להקפיד על תזונה מאוזנת לא רק כשאת בעבודה או בסוף שבוע, אלא כל יום, לא משנה כמה את עסוקה, ממהרת או טרודה. אוכל זמין מרכיבים איכותיים אותו תכיני מראש יאפשר לך לשמור על המשקל בקלות יותר ולשלוף מנה טעימה ומשביעה גם אם אין לך היום זמן לרקוח ארוחה.

ליווי תזונתי: כדי להקפיד על תזונה נכונה כדאי להיכנס למסגרת, אבל לרובינו אין זמן להגיע לפגישות קבועות. לכן, תכניות הליווי הדיגיטליות של ירידה במשקל עונות על הצורך שלנו בעידן הדיגיטלי – אנחנו מקבלות ליווי, עידוד ותמיכה 24/7  מכל מקום ומכל זמן באמצעות חיבור לקבוצת פייסבוק סגורה. הליווי שאת צריכה בדרך הנגישה והנוחה ביותר.

תזונה נכונה היא עניין של תפיסה

ברגע שאת מכוונת מטרה, משלבת בין טעם לרכיבים תזונתיים, מכינה מראש מנות טובות על פי תפריט שמותאם לצרכיך ומקבלת את הליווי והתמיכה להם את זקוקה, תצליחי לאזן את החיים ואת המשקל ולשמור על תזונה נכונה לאורך זמן.

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות