המגיפה הגדולה של המאה ה-21 היא השמנת יתר הן אצל מבוגרים והן אצל ילדים. עודף שומן מסוכן מאוד לבריאות וגורם למחלות קשות כמו סכרת, יתר לחץ דם, דלקת מפרקים ועוד ולכן חשוב מאוד לאזן את המשקל בהקדם האפשרי. 

איך תדעי אם הגעת למצב של השמנת יתר?

עקרונית, עליך לחשב את ערכי ה-BMI (מדד מסת הגוף) שלך, זאת על פי הנוסחה הבאה: משקל חלקי גובה בריבוע. הערך של ה-BMI ייתן לך אינדיקציה מה מצבך: מעל 30 זה מצב של השמנה אך מעל ערך 35 כבר מדובר במצב חמור של השמנת יתר ומעל 40 השמנת יתר חולנית.

איך מגיעים להשמנת יתר?

אני לא רוצה להלחיץ או להפחיד אותך, אבל מדובר בחיים שלך ותתפלאי כמה מהר אפשר לגלוש מסיטואציה של השמנה להשמנת יתר. יש לכך הרבה מאוד סיבות:

אורח חיים לא בריא – ברגע שנכנסים למסגרת של תזונה גרועה, אוכל עתיר שומן וסוכרים, קל מאוד לאבד שליטה. זו הסיבה שחשוב לפני שיהיה מאוחר מדי ותגיעי למשקך עודף חמור, לשנות לחלוטין את הרגלי התזונה, לאמץ תפריטים של מזון שמעניקים לך גם את הוויטמינים והמינרלים להם את זקוקה ומנקים את הפסולת שהכנסת עד כה לגוף והכל ברמה מאוזנת, במידה הנכונה, בלי שתרעיבי את עצמך וגם שיהיה לך טעים.

סדר יום עקום- הפרשי שעות בין ארוחות, עומס בארוחה אחת, תירוצים, חוסר בחלבונים, חוסר במנות שומן איכותיות פוגעים בחילוף החומרים שלך וביכולת שלך לשרוף את המזון כראוי.
אכילה לא מסודרת, אכילה על הדרך ואכילה " רק כשהרעב מציק" גורמת לכך שהגוף רק יעלה ויעלה במשקל. הנכון הוא לאכול לאורך היום ולא לפתוח הפרשים של יותר מ 3 שעות בין ארוחות.
הארוחה הראשונה של היום חייבת להיות בשעה הראשונה של ההשכמה כדי לאתחל שריפת שומן. אכילה רק מהצהריים תגרום לגוף לפירוק שרירי ולעליה מתמדת במשקל. עובדה!

דיכאון ולחץ – מתח גורם לנו לפנות לאכילה כדי לשכוח או להירגע. מצב נפי ירוד כתוצאה מחוסר איזון הורמונאלי או תקופה מאתגרת בחיים, עשוי לעלות לנו בקילוגרמים עודפים ואף לדרדר אותנו להשמנת יתר. לכן כה חשוב להיכנס למסגרת תומכת, שתסייע לך להתמודד מכל זמן ובכל מקום עם האתגרים של החיים ועם המעבר לתזונה מאוזנת בתהליך ירידה במשקל.

הימנעות מפעילות גופנית – ימי החום הכבד או פשוט עצלות וכן גם מצב רוח ירוד או כובד במשקל מונעים מבעדנו לבצע פעילות גופנית, שחשובה מאוד הן לתחושה הכללית והן להאצת חילוף החומרים. את לא חייבים להתמודד עכשיו במרתון, אבל כדאי שתחלצי מקביעות של יש מול המחשב ותני לעצמך לרוץ קצת על ההליכון או אפילו להקיף את הפארק השכונתי, כדי להחזיר את האנרגיה לחיים. זכרי שבהשמנת יתר, הגוף מאחסן קלוריות כשומן ולכן עליך לשרוף את השומן.

השמנת יתר מתרחשת בכל גיל, היא עשויה להיות מושפעת מגנטיקה, אבל המשקל בידיים שלך!

סגנון החיים ובמיוחד הרגלי התזונה הם אלה שמשפיעים על השמנת יתר ומזרזים או מחמירים אותה. גם חוסר שינה, נטילת תרופות, גיל המעבר והריון ולידה עשויים להוביל להשמנת יתר וזו יוצרת סיבוכים: לחץ דם גבוה, כולסטרול, מחלות כבד ועשויה להוביל גם למחלות לב, סרטן, הפרעות נשימה ובאופן כללי, היא פוגעת מאוד בתפקוד ובאיכות החיים וברמות חמורות אף עשויה לגרום לתמותה בטרם עת.
אל תגיעי לשם!
תוכנית מסודרת של ירידה במשקל, כזאת שנותנת ליווי וספקת למידה תעזור ל להפחיד במשקלך ולחיות חיים בריאים וטובים יותר, במשקל תקין ובגוף שתאהבי.

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות