אנשים נוטים ללכת אחרי טרנדים. "דיאטה ללא גלוטן" היא אחת מהם.
כבר תקופה ארוכה שתפריט ללא גלוטן הפך לטרנד בריאותי המתקשר גם לירידה במשקל.
אבל ויש אבל גדול, תחליפי הגלוטן הם לא אלו שעוזרים לרזות, והם גם לא בהכרח בריאים יותר.
לפני שאתם מחליטים להוציא את הלחם והגלוטן מחייכם, מתאמצים למצוא תחליפים וחולמים על בטן שטוחה,
עצרו רגע ותקראו את הכתבה הזו. האם המאמץ באמת שווה והאם זה "הקונספט" הנכון להסתכל עליו?

בטח שמעתם על הטרנד של דיאטה ללא גלוטן, ואם רציתם להוריד במשקל או "לאכול בריא" יותר,
החלטתם להוציא את הגלוטן מהתפריט ולהתחיל להיפטר מהעודפים. אז הורדתם מהתפריט לחם, פסטה, פתיתים ועוד, ברור שתרדו במשקל לא? התשובה היא לא.

מה זה גלוטן? מה הקשר לצליאק?

גלוטן הוא חלבון שנמצא בעיקר בחיטה, שעורה, שיפון וכוסמין.

מוצרים ללא גלוטן הם חיוניים לאנשים שיש להם צליאק, שמהווים אחוז קטן מאוד מהאוכלוסייה ולאנשים שאלרגיים לגלוטן, שמהווים אחוז אף קטן יותר.
מחלת הצליאק נגרמת כתגובה חיסונית לא תקינה לגלוטן – מצב שיכול לגרום נזק לרירית של המעי הדק ולהוביל לחוסר ספיגה של חומרים מזינים חשובים לגופנו.
מחלת הצליאק מתבטאת בתסמינים הכוללים שלשול, אנמיה ועוד, אז כן אם יש לך הבחנה של חולה צליאק, תפריט ללא גלוטן זה בשבילך,
אם כי הוא אינו יבטיח לך גוף דקיק יותר. זה הרבה מעבר.

תחושה של "רגישות לגלוטן" יכולה להיגרם ממגוון חלבונים וסיבים שנמצאים בחיטה ומרכיבים נוספים שלאנשים יש קושי לעכל אותם, לאו דווקא מהגלוטן עצמו.
לא כל תחליפי הגלוטן בריאים. כאשר אתם מורידים את הגלוטן מהתפריט ומחליפים אותו בתחליפי אורז, לחם ללא גלוטן ועוד, חשוב להקפיד על קריאת המידע המצוין בתוויות המזון.
יש לשים לב האם התחליפים הללו מכילים חומרים שאינם תורמים לבריאות כגון חומרים משמרים, צבעי מאכל, סוכרים, עמילנים, כמויות גדולות של נתרן ועוד.
ובנוסף יש לאזן את שאר המרכיבים בתפריט כמו סיבים, חלבונים ושומנים.

החסרונות של דיאטה ללא גלוטן

אם בכל זאת בחרתם לאכול מוצרים ללא גלוטן, אתם עלולים לפגוע בחיידקים הטובים שלכם כשמפסיקים עם הגלוטן באופן מוחלט ולא הדרגתי,
זה גורם לשינוי לא רצוי, ויש ירידה בחיידקים ה"טובים" שאנחנו מעוניינים בהם.
לכן, מי שזה לא חיוני לו, שלא ימהר להוציא את הגלוטן מהתפריט. הגוף רגיל לצרוך חיטה, ואם תעשו שינוי באכילה, זה ישפיע על מה שקיים.

אפשר לרדת במשקל עם תפריט ללא גלוטן, אפשר לרדת במשקל עם תפריט רגיל שכולל גלוטן.
הפסקת הגלוטן אינו זה שמשפיע על השומן בגוף. גם לא זה שיפחית את "התקפות הרעב".
תפריט מאוזן ומדויק, עם כמות חלבונים מספקת, שומנים, ברזל ופחמימות לפי מה שהגוף צריך,
הוא זה שיוביל לשריפת שומן אמיתי וירידה נכונה במשקל.

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות