גזים ונפיחות – לא נושא שנעים לדבר עליו, אבל בואו נודה על האמת: רלוונטי ל כ ו ל ם. בעיקר אחרי ארוחות גדולות, סופי שבוע, אירועים חגיגיים או סתם כי הבטן שלנו החליטה לעשות מה שבא לה.

יש 3 סיבות עיקריות לגזים במערכת העיכול:

  1. הזנה לא נכונה (עומס, חוסרים ומזונות ספציפיים).
  2. תהליכי עיכול שמערבים חיידקים שנמצאים במערכת העיכול
  3. בליעת אוויר, במקום למערכת הנשימה למערכת העיכול.

התוצאה היא אותה תוצאה: גזים, נפיחות, אי נוחות וריח לא נעים. אז איך תימנעו מחוסר הנעימות לכם ולסביבה? מלבד אכילה מסודרת ונכונה שהיא כלל ברזל בתיקון בעיה, קבלו 5 כללים שקל לזכור אותם בזכות ראשי התיבות שלהם – מסרי"ח.

  • מהירות – כשאוכלים מהר, בולעים אוויר. אז תאכלו לאט, שתו לפני ולא תוך כדי ולעסו את האוכל. אל תגיעו לארוחות מורעבים, כשרעבים מידי אוכלים מהר, מעמיסים על הקיבה, אויר ומזון.
  • סיבים – אם אוכלים מעט מדי סיבים או אם לא משלבים מים בארוחות עתירות סיבים, או אם אוכלים יותר מדי סיבים – זה יכול לגרום לנפיחות, עיכול איטי ולגזים. נשים חייבות לאכול בכל יום 25 גרם סיבים. גברים – 30 גרם. מקורות מעולים לסיבים – פירות, שיפון, קטניות, אגוזים.
  • רגישות – לכל אחד מאיתנו יש את הגנטיקה שלו ואת מערכת העיכול הייחודית לו, שמגיבה בצורה שונה למוצרי מזון. אך יש מאכלים שרובנו יותר רגישים אליהם, כמו שום טרי, כרוב, צנון, בצל, ברוקלי, חצילים, כרובית, ארטישוק שעועית ירוקה, כרוב כבוש, קולורבי ואפילו גמבה.
  • ישיבה – חוסר בתנועה גורם לגזים. מי שמבצע פעילות גופנית סובל פחות מגזים. כי כשהגוף זז, האוכל זז.
  • חיים – הכלי האחרון להתמודד עם הגזים זה לאכול יותר ירקות ופירות חיים וירוקים בעיקר כמו פטרוזליה, כוסברה וסלק. מבושלים אמנם טעימים מאוד, אבל גורמים לקיבה לעומס סיבים בבת אחת (ירקות מתבשלים ומצטצמים בזמן בישול) – ומכאן גורמים לגזים.

לחיי בטן שקטה ונינוחה!

מה את חושבת? שתפי אותי בתגובות

תגובות