איך לרדת במשקל – 7 טיפים שסביר כי לא ניסית בעבר!

כולנו יודעים שלרדת במשקל זה לאכול בריא, לבצע פעילות גופנית ובאופן בסיסי – לשרוף יותר קלוריות משאנו צורכים, לאכול מסודר. אך לדעת איך לרדת במשקל, זה אולי החלק הקל. אלו הם המוטיבציה, השליטה העצמית, העיסוקים והתחביבים השונים אשר מונעים מאתנו להגשים את המטרות והן להגיע למשקל היעד. אנו גרים בעולם אשר רווי בפיתויים, מה שגורם לקושי בירידה במשקל המצריך רצון מנטלי רב.

ראשית ברצוני להיות כנה לחלוטין  אני שונאת את המילה דיאטה. הסיבה לכך היא שדיאטות רבות הן פשוט גימיק ותו לא – הן מבטיחות ירידה מהירה ופשוטה במשקל וגורמות להאמין כי לרדת במשקל זו פעולה קלה שאינה דורשת מאמץ רב. אבל למען האמת, הדרך היחידה לרדת במשקל ולשמור על המשקל החדש היא על ידי שינוי הרגלי האכילה, ביצוע פעילות גופנית וראיה בריאה של המציאות. לא לטעות, אין הכוונה שעליך לשאוף לשלמות, אלא שעל אורח חייך לכלול לכל הפחות 80% הרגלים בריאים. אולם כדי להצליח, קודם כל עליך להכין תכנית כי מטרה ללא תכנית היא לא יותר ממשאלת לב.

הנה כמה טיפים מעוררי השראה עבור ירידה במשקל, שיעזרו לך להתחיל:

Group 5

1

רשימת מטלות על פתקים שמניעים לפעולה

כולנו עושים כמעט על בסיס קבוע פתקים לצורך תזכורת של דברים שאיננו רוצים לשכוח. אני באופן אישי מדביקה פתקים אלו על המחשב, כדי שיעזרו לי לזכור משימות אותן עלי לבצע. פתקים הם שיטה מומלצת להיזכר בפעילויות ומטרות שאנו קובעים ולעורר את המוטיבציה לעשותם. ניתן לרשום משפטים או ציטוטים מניעים לפעולה ולתלותם במקומות חיוניים, כמו על המקרר במטבח או בחדר העבודה, על השולחן שלך, על ארון הממתקים או בכל מקום אחר שעולה על דעתך ויעשה את העבודה.

אם מקום עבודתך כולל ישיבה ממושכת ליד שולחן רוב היום, כתבי על לוח גיר משפט שמעורר בך השראה. או שהחלטת שאת צריכה לשנות מהיום בהתנהלות שלך..
את המשפט ניתן לשנות אחת לתקופה וניתן לשנות אותו על בסיס יומיומי, תלוי מה רמת המוטיבציה שלך.

Group 4

2

שטיפת מי פה

יש אנשים שנמנעים ממתוק על ידי לעיסת מסטיק. אני אוהבת להשתמש בשטיפת מי פה. שמתעורר החשק לחטיף או ממתק כדאי שהבקבוק יהיה נגיש בסביבה הקרובה, אם בעבודה ואם בבית. במי השטיפה רצוי להשתמש לאחר ארוחות, כך יקטן החשק לאכילת מתוקים. ניתן אפילו לשנות את התווית של הבקבוק ולרשום עליו  נוזל קסם לדיכוי התיאבון או כל רעיון אחר שעולה על דעתך. רעיון כמו זה מכניס קצת כיף להרזיה ויכול לעזור לכן לרדת במשקל. אפשר אף להאמין שמה שכתוב על התווית באמת נכון. לפעמים זה כל מה שהראש צריך.

Group 5

3

כיף לשתות מים

כולם יודעים ששתיית הרבה מים היא פעולה מועילה לירידה במשקל, אך מה שבטוח הוא שהטעם של המים ישעמם לאחר זמן מה. כדי להפוך את טעם שתיית המים למעניינת, רצוי להקפיא פירות יער, פטל, תותים, לימונים, תפוזים, ופירות אחרים שאוהבים ולהכניס לבקבוק המים. הפירות הקפואים יוסיפו טעם למים וגם ישמרו עליהם קרים. יש המקפיאים את הפירות בתבניות ואז מוסיפים אותם. אלו הם הדברים הקטנים, אשר הופכים את הפעילות ואת נושא שתיית המים להרבה יותר מרגשים – גם בחורף!

Group 4

4

תכנון האימון בערב לפני

לא כולם אנשי בוקר הקמים עם מוטיבציה. לכן, על מנת שהאימון אכן יתבצע, בלי תירוצים, מומלץ ורצוי לסדר את הציוד הנדרש עוד בערב הקודם. יש לרכז את כל הציוד בתיק אחד, שיהיה נגיש, רק להתלבש ולקחת. ניתן אף לשים את הבקבוק במקרר. ואם עדיין קשה להתארגן מוקדם בבוקר – אפשר לקצר את התהליך ולישון עם בגדי הספורט.

Group 5

5

להיפטר מהשאריות

אם את נוטה לאכול את שאריות האוכל זמן קצר לאחר הארוחה וזה מה שמציק לך וברור לך ששובר אותך, עליך לשים את השאריות במקום לא נגיש ליד ולעיין, או בכל מקום שלא יעורר את החשק לאכול שוב. סביר להניח כי אף אחד לא ינבור במקרר עבור עוד כמה ביסים. לעומת זאת, אם השאריות יעמדו על הדלפק, יהיה מאוד קשה לעמוד בפיתוי. אז למה לבחון את עצמך?

Group 4

6

צנצנות מעוררות מוטיבציה

צנצנות מעוררות מוטיבציה הן דרך מקסימה להירתם לכל תהליך. בעזרת גולות ניתן לראות יותר טוב את ההישגים ולהמחיש את המטרה שלכן שהיא לרדת במשקל. המתכון – צנצנת אחת לקילוגרמים אותם רוצים להוריד, מספר הגולות מייצג את מספר הקילוגרמים. צנצנת שנייה – מספר הקילוגרמים אותם הצלחנו להשיל. כמובן, שאת הגולות אפשר להחליף בכל פריט קטן אחר.

 

והרי תזכורת – רשימת הסיבות עבורן כדאי לי לאכול בריא
בואו נודה, אנחנו בדרך כלל לא אוכלים בריא ושוכחים לטפח את הרגלי האכילה שלנו, אנו מתמקדים כל כולנו במראה, עד שהבריאות מונחת בצד. בניגוד לחשיבה – "איני רוצה לאכול את זה כי אעלה במשקל" יש לחשוב – "איני רוצה לאכול זאת כי הגוף שלי לא יאהב את זה, המאכל הזה יהפוך את הבוקר לפחות מרענן, את הלילה לפחות נוח ויפגע בחילוף החומרים שלי" ועוד.
יש כל כך הרבה יתרונות להרגלי אכילה בריאים שהם מעבר לירידה במשקל. במיוחד, הנפש, הגאה, השבעה והרגועה. אם שכחת אותם – זה הזמן לערוך רשימה לתזכורת.

בריאות הנפש שלך היא הכלי החשוב ביותר להגשמת המטרות שלך ובירידה במשקל. ירידה במשקל זהו לא אתגר פיזי, זהו אתגר נפשי. תישארי חיובית, תאהבי את עצמך, תתמקדי בהודיה לגופך ועל היכולת האנרגטית שלו.

ואנחנו? אנחנו יכולות להשיג כל מה שאנחנו רוצות,
במיוחד כשפועלים מתוך הכרת והוקרת תודה על הדברים החיוביים בחיים!

והרי תזכורת – רשימת הסיבות עבורן כדאי לי לאכול בריא
בואו נודה, אנחנו בדרך כלל לא אוכלים בריא ושוכחים לטפח את הרגלי האכילה שלנו, אנו מתמקדים כל כולנו במראה, עד שהבריאות מונחת בצד. בניגוד לחשיבה – "איני רוצה לאכול את זה כי אעלה במשקל" יש לחשוב – "איני רוצה לאכול זאת כי הגוף שלי לא יאהב את זה, המאכל הזה יהפוך את הבוקר לפחות מרענן, את הלילה לפחות נוח ויפגע בחילוף החומרים שלי" ועוד.
יש כל כך הרבה יתרונות להרגלי אכילה בריאים שהם מעבר לירידה במשקל. במיוחד, הנפש, הגאה, השבעה והרגועה. אם שכחת אותם – זה הזמן לערוך רשימה לתזכורת.

בריאות הנפש שלך היא הכלי החשוב ביותר להגשמת המטרות שלך ובירידה במשקל. ירידה במשקל זהו לא אתגר פיזי, זהו אתגר נפשי.
תישארי חיובית, תאהבי את עצמך, תתמקדי בהודיה לגופך ועל היכולת האנרגטית שלו.

ואנחנו? אנחנו יכולות להשיג כל מה שאנחנו רוצות,
במיוחד כשפועלים מתוך הכרת והוקרת תודה על הדברים החיוביים בחיים!